pondělí 28. dubna 2014

Jak (ne)dodržuji svá novoroční předsevzetí! - Úvahy náctileté

Zdravíčko,
dneska jsem ve sprše opět uvažovala. Přemýšlela jsem nad tím, jak bych mohla zrekonstruovat moji nástěnku, která je tučně oběšená všemožnými medailemi, diplomy, fotkami, vzkazy, ale také předsevzetími, která jsou psána v heslech a slouží k tomu, aby mi každý den napověděla, co mám dodržovat. No, myslíte, že to nějak pomáhá? :-) 

A tak jsem si říkala, že když už jsem u těch předsevzetí, mohla bych si také dát dohromady, zda-li je stále dodržuju. Protože já jsem člověk, který se máločeho drží delší dobu, i když momentálně docela dospívám, co se týče chování, takže se tam nějaké ty změny vidí a já se věcí držím více a více. Nezní to skvěle?

1. Jíst pravidelně
Tento bod měl tak nějak navazovat na nový zdravý životní styl, no abych to trochu upřesnila, nejím zdravě, vlastně jím to, co mi chutná, ale trochu se kontroluji. Omezuji sladké, brambůrky, piju vodu a taková ty hovadinky. Zkrátka se nějak extra netrápím tím, že bych dodržovala dietu a jedla tuny zeleniny. A jím pravidelně, v menších dávkách. Bohužel obědy nemám, ty vlastně nahrazují takové větší svačiny (v podobě housky se salámem), ale večeře mám teplé. Díky mami.

2. Cvičit
Nejdůležitější bod, který kupodivu nejvíce dodržuji. Cvičím alespoň 5x týdně, ale počítám, že po dnešní návštěvě doktorky kvůli mým zádům to budu trochu muset omezit. (Právě jsem od doktorky přijela a ano, musím to omezit) Tento bod tedy také dodržuji.


3. Neřešit zbytečnosti...
...protože právě ty mi znepříjemňovaly mé všední i víkendové dny. Hádky s přítelem jsou už dávno tabu, už vlastně tento pojem neznáme, a také doma je vše mírnější od té doby, co si téměř s ničím nedělám hlavu. Díky ségro za super radu.

4. Učit se
Já a nebýt pilná žákyně? Hahá, v tomto jsem náhodou šikovná! (ehm) No dobrá, učení nenechávám na posledním místě, vlastně školu beru velmi vážně a věnuji se jí celkem dost, jen nemůžu za to, že teď se hold nic učit nemusím. (A je divné, že z toho mám výčitky svědomí).


5. Omezit PC
Nepřeskočíme tento bod? Jaksi se mi tohle předsevzetí nevede dodržovat. Na PC jsem alespoň dvě hodiny denně a někdy pouze hodinu, podle toho, kolik povinností máme ve škole. Ale naštěstí vše omlouvá můj blog, kterému teď věnuji hodně času, takžeee - vlastně si nemám co vyčítat. (Ty minuty na fb se nepočítají)

6. Omezit sladké pití
Světe div se, ale dlouho mi to nešlo. Až poslední týden vypiju ve škole alespoň 3/4 litru čisté vody, protože jsem pociťovala lehkou závislost na čaji. Je sice pravda, že zrovna dnes ho popíjím, ale je to po opravdu velmi dlouhé abstinenci a já pociťovala to, že bych chtěla pocítit tu jeho chuť na jazyku. No dobrá, dejme tomu, že tento bod zatím také nedodržuju.

7. Nakupovací STOP!
Drhne to, ale snažím se. Vlastně poslední kosmetika, kterou jsem si koupila, byl lak. Po hoodně dlouhé době.

8. Více psát články
No, toto byste mohli uznat sami. :-) Já si ale myslím, že se lepším. No ne?

9. Být příjemnější
Trochu buzeruju, trochu jsem upřímná. Má to bohužel i své stinné stránky a já jsem někdy pro určité jedince neoblíbená, ale co se dá dělat, většinou to, co mám na jazyku, jde hold ven. A samozřejmě toho lituju, i tak se trochu snažím tohle omezit. Nevím, jestli mi to jde.


10. Trochu se uzavřít
Jsem šílený extrovert, což asi víte a jsem schopná o sobě vyžvanit vše. Někdy to ale přesahuje určité hranice - ne, že bych neměla určité meze, které bych v životě nepřekročila (takové rozhodně mám), ale nebojím se říct někomu, koho znám málo o mém osobním životě. Zatím mi tento bod ani trochu nejde.

11. Dávat si stranou peníze
Tento bod nemám ráda, jelikož to prostě nejde. Vždy se najde v určitém měsíci událost, narozeniny nebo věc, kterou chci a za kterou jsem "nucena" utratit většinu mých peněz. Pak jsem vůbec ráda, že si můžu koupit pití. :-)

Tak jo, je to takový větší průměr, kdy svá předsevzetí dodržuji. Musím se pochválit, protože většinu věcí, které jsem opravdu chtěla změnit, jsem změnila. A co vy? Kontrolujete si, zda-li dodržujete to, co si na nový rok určíte k dodržování?

Žádné komentáře:

Okomentovat