čtvrtek 26. června 2014

Jak to vidím do budoucna? - zhodnocení celého prváku na střední

Mí milí čtenáři, mé milé čtenářky.
Konec školního roku se chýlí ke konci a častokrát od svých učitelů poslouchám a odpovídám na otázky, které směřují k mým názorům na naší střední školu. Asi se vám nebudu svěřovat s tím, na jakou školu chodím, každopádně vám prozradím, že navštěvuji obchodní akademii s oborem ekonomické lyceum. Kdo by to do mě řekl, že?

Škola je to jako každá jiná, rozdíl je v tom, že tato je nejvyhlášenější v jihočeském kraji, ale tuto poznámku ke škole jsem při výběru jaksi přehlížela. Vlastně jsem přehlížela všechny chvály různých škol, protože můj dojem je nejhlavnější a ten jsem si mohla ověřit jedině jejich navštívením. A světe div se, sázela jsem naslepo a přihlášky poslala na školu, kterou jsem nikdy dříve nenavštívila a dnů otevřených dveří jsem nevyužila.
Nikdy jsem si svoji budoucnost nevyfantazírovávala (zajímavé slovo) v kanceláři u počítače, s kopou papírů na stole a hromadou práce před sebou. Ale čím více jsem do této školy chodila, čím více jsem poznávala taje ekonomiky, psaní všemi deseti a ostatních předmětů, které se na tento obor zaměřovaly, tím více jsem cítila chuť přesně tuto práci dělat. Přestávala jsem více a více ztrácet naději v tom, že bych jednoho dne nastoupila do zaměstnání s kávou v ruce a skládáním si v hlavě nového článku do časopisu. Neviděla jsem ani v naději v tom, že bych jednou skončila u kariéry redaktorky. Při zjištění toho, že nebudu v budoucnu dělat to, co miluji, jsem více vynaložila úsilí do psaní blogu. Od té doby píšu více a více článků, mám založené desky svých psacích úspěchů, sešítek s nápady, desky na rozhovory,... Snažím se a miluji to.

Majáles, já a Marťa

Škola je pro mě přínosem, ať je jakákoliv, ale musím říct, že naše obchodka je přímo tlačák vědomostí do hlavy. Nikdy jsem nezalehla nad kopu učebnic a neučila se, ale čím více testů a zkoušení jsme měli, tím větší cíle jsem si kladla a tím lepší známky jsem měla. Zítřek zakončím dvěma dvojkami, které budou tou pravou tečkou za zvládnutím prvního ročníku.

Když tedy školu a celou ekonomiku shrnu, jsou to jedny z mála věcí, které mě opravdu baví. Což je celkem ironie, protože já jsem vždy měla hrůzu z toho, že bych se jednoho dne měla učit slovíčkaření typu "Zákon o obchodních korporacích" nebo "Personalistika". Ekonomika je pro mě přínosem. Je to dění, které mě vtáhne do situace našeho státu. Při ekonomice člověk více přemýšlí, vymýšlí nové a nové příklady, ptá se a zajímá. A i přes to, že má vždy na konci čtvrtletí učení až nad hlavu ví, že to vždy zvládne, protože ekonomika je ta nejjednodušší věc na světě. (Řekneme si ve čtvrťáku)...

Žádné komentáře:

Okomentovat