pátek 13. června 2014

Jaké vidím rozdíly mezi blog.cz a blogger.com? - úvahy náctileté

Zdravím.
vše je opraveno, vše je dopsáno a já se odteď mohu věnovat pouze vám mí milí čtenáři. Vězte mi, že poslední měsíc byl katastrofální a já jsem natolik unavená, že již teď v půl desátý jdou na mě mdloby, chce se mi spát, atd. Každopádně čas jsem si pro vás našla tak jako tak a tentokrát s trochu zajímavějším článkem, který bude o dvou stránkách, které vám umožňují mít svůj vlastní blog, a sice - blog.cz a blogger.com. Mezi těmito stránkami jsem se snažila dlouhou dobu najít jejich pro a proti a nakonec se mi taková porovnání povedla. Častokrát jsem se od blog.cz snažila utéct na blogger, ale vždy mě cosi táhlo na můj blog původní. Dnes jsem již přes půl roku na bloggeru, a rozhodně bych neměnila.

Blog.cz

  • Rubriky - největší výhodu, kterou snad na blogu vyhledávám z hlediska přehlednosti jsou rozhodně rubriky. Ty mi vždy vyhovovaly a vždy se mi líbilo, že je mohu nahradit i různými nápisy, obrázky nebo kliparty, aby blog vypadal lépe po designové stránce. Bohužel tento bod na bloggeru postrádám, samotné TAGY mi nestačí.
  • Soutěže - blog vám umožńuje si zasoutěžit s ostatními blogy, ať už je to z hlediska samotných blogů, nebo například ve vzhledu blogerek/blogerů. Blog jako takový umožňuje větší propojení mezi blogy, což je pro něj rozhodně palec nahoru.
  • "Přátelství blogů" - na blogu jsem se vždy cítila jako v blogové rodince, nepřipadala jsem si v něm osamocená a věděla jsem, že v širokém období je spousta lidí, kteří tak jako já ťukají do klávesnice. Ale blogger takový není. Nikde nemohu vyhledat nejnovější články ostatních, nemohu si přečíst nejlepší články za týden a postrádám i jakýsi knižní klub, který mi blog.cz poskytoval.
  • Spolupráce - díky blogu mám profil na krásné.cz. Díky němu jsem tam kde jsem a nikdy mému původnímu blogu nepřestanu být vděčná. Blog totiž jako jediný spolupracuje s krásnou.cz a pokud na ní chcete mít svůj profil, musíme být zaregistrovaní na blog.cz.
  • Jednodušší práce - Blog jako takový je naprosto jednoduchý. Chcete napsat článek? Napište titulek, přiřaďte k němu rubriku, napište obsah a je to! Blog.cz je jednoduchý i z hlediska úpravy designu, která je triviální a pro začátečníky naprosto dostačující.

 Blogger.com
  • Mezinárodní - u bloggeru máte velkou šanci, že se někam dostanete. Protože blogger je celosvětová stránka, kde si můžete svůj blog založit. Tudíž je více než jasné, že váš blog denně mohou navštívit i Američani, Francouzi,... 
  • Spolehlivost - v Bloggerovi mám obrovskou důvěru. S blogem jsem měla často problémy, nezveřejňoval mi články, nezveřejňoval přednastavené články, nefungovalo počítadlo návštěv,... Blogger je v tomto ohledu jiný. Výhodou dokonce je, že si nemusíte zakládat TopList, jelikož blogger má své počitadlo, které si na blog můžete vložit.
  • Rychlost - blogger je ultra-rychlý a pokud máte Google chrome, šlape vám to s ním jako hodinky. Největším šokem pro mě byla rychlost nahrávání fotek, kdy na blogu jsem čekala alespoň o polovinu víc, než zde na bloggeru. Články jsou ihned zveřejněné a netrvá jim ani sekund aby se uložily.
  • Vlastní doména - Z klasického blogu lze udělat blog s vlastní doménou, můžete si tedy vytvořit vlastní stránky, samozřejmě placené. Abych pravdu řekla, netuším, zda-li je tato možnost i u blogu, každopádně blogger si tímto u mě získal palec nahoru!
Můžete si všimnout, že každá stránka má svá pro a proti. Mám ráda obě, ale k blogu se asi nikdy již nevrátím. Každopádně "Nikdy neříkej nikdy", že? A co vy? Pokud jste blogeři, jaká stránka je tou vaší TOP?

Žádné komentáře:

Okomentovat