pondělí 2. června 2014

Střední ze mě udělala jiného člověka - úvahy náctileté

Střední byl pro mě skok, asi jako když ze sladkých limonád přejdete na čistou vodu. No, je celkem zajímavé, že jsem zažila oba skoky a kupodivu mě z toho netrefilo. :-) A vězte mi, že oba přináší jen a jen dobrotu, která můj život dokázala změnit k naprosto obrovský změně. A to opravdu střední dokázala. Vše je na ní opravdu jiné, učitelé už nejsou tak bláznivý učitelé jako na základce, kde se k nám chovali k jako naprostým harantům, a to jsme byli v deváté třídě. Vlastně jsem se s nimi cítila jako někdo, kdo nemá právo naprosto na nic.

Na střední je to jiné, učitelé mi vykají a to je asi úplně největší změna vůbec. Když mi poprvé matikářka řekla: "Míšo, mohla byste prosím vypočítat příklad na tabuli?", myslela jsem, že se snad zblázním. Nelíbí se mi vykání, nejsem ještě ve věkové kategorii, kdy bych to od učitelů měla požadovat, a proto jsem ráda za některé učitele, kteří mi prostě tykají i přes to, že by neměli.

Střední ze mě udělala úplně jiného člověka. Více zaneprázdněného, více sebevědomého a hlavně více extrovertního, což vlastně střední pokládám tak trochu za nevýhodu. Nemám ráda být extrovertkou, protože být otevřená všem lidem ve třídě není fajn, ale jinak to nedokážu, furt do všeho kecám a taková jsem já nikdy nebyla.


O prosazování svých názorů ani nemluvím. Je sice pravda, že dokážu v pohodě ustoupit, ale pokud mám odlišný názor, nebojím se ho ostatním sdělit i přes to, že mě čekají nemilé pohledy. Ale docela jsem si na to všechno zvykla, i na ty nemilé pohledy, které mě naprosto netrápí.

Když to vše tak ve škole pozoruji, všichni jsou ze střední nadšení a neznám nikoho, kdo by střední neporovnával se základkou. Všichni se shodujeme na stejném názoru, že na střední byli spolužáci nenormální, nedalo se s nimi bavit a byli otravní. Ale čím to asi bude? Na základce jsem se se spolužáky vídala 9 let v kuse a věřte mi, že mě to už po 7 letech vážně přešlo a poslední dva roky byly peklem.

Myslím si tedy, že studium 4 let na střední je úžasně optimální, protože právě ve čtvťáku poznám, jací ti všechni lidé v mé třídě jsou a díky maturitám už rozhodně nezbyde čas na vyčítavé hádky.

Žádné komentáře:

Okomentovat