pátek 8. srpna 2014

RECENZE: Začaruj si se stínovou čarodějkou

Článek si také můžeš přečíst ZDE

Už nemáš nápady k tomu, jakou knihu si přečíst, ale přesto si potřebuješ nějakým způsobem zpestřit fantazii a slovní zásobu? Pak je kniha Vzpomínky stínů od známé Kalayny Price tou pravou. Jedná se o napínavý příběh, který je dokonale rozvrhnutý do určitých kapitol. Pokud čteš stylem jako já, kdy končíš po každé páté kapitole, nemusíš se bát, že bys musela číst dvacet stránek, než taková kapitola skončí.

Kniha Vzpomínky stínů je skvěle napsaná. Možná to bude tím, že se v ní prolínají hned dva žánry, které nadchnou hlavně milovníky fantasy a sci-fi. Ruku na srdce, já jsem naprostým odpůrcem těchto žánrů a možná proto více jsem byla překvapená, když mě kniha nadchla. Ze začátku jsem četla knihu rychlostí šneka a trvalo mi dlouho dobu, než jsem knize přišla na chuť. A doteď, než jsem knihu dočetla, byla mým věrným společníkem na cestách.

Sérii těchto knih nepřelouskáte hned, je dobré ji číst pomalu a vstřebávat všechny informace, které vám jsou poskytnuté. Příběh je totiž nabytý pouze prameny o magii, kouzlech a symbolech, které napomáhají zničit různé negativní vlivy. Možná jsou i někdy schopné přivodit vlivy negativní a právě o tom tento díl je.

Stínová čarodějka Alex, která si spolu se svojí kamarádkou založila kancelář pro řešení zapeklitých, magií nabytých případů, vyšetřuje právě jeden takový incident. A tím byl případ o údajném sebevrahovi, který se podle několika svědků pokusil o sebevraždu tím, že skočil ze střechy. Po vyvolání stínu mrtvého muže Alex zjistí, že na tento případ navazují desítky dalších incidentů se sebevražedným charakterem. Proto je Alex plně zaměstnaná a snaží se přijít na kloub, kdo takové případy a nehody zapříčinil.

Kniha má několik předešlých dílů, které rozhodně stojí za zmínku – Čarodějka stínů a Tanec stínů, na který jste si mimochodem recenzi mohli přečíst také. Knihy jsou poutavé a jediné, čím mohou čtenáře odradit, je malé písmo a spousta textu, ale to už u knih takového druhu bývá.

Já jsem nakonec s knihou i příběhem spokojená a i když se to ze začátku možná nezdálo, stala se mojí velkou oblíbenkyní. Vzpomínky stínů je totiž jednou z mála knih, u kterých jsem měla pocit, že čtu kvalitní text s nápaditým příběhem.