pátek 29. srpna 2014

Vánoce v létě? Proč ne!

Článek najdeš také ZDE!

Lehla jsem si a po náročném prvním ročníku na škole si vychutnala otáčení stránek nikoliv odborné literatury, ale mé nové knihy, která mi na poličce ležela dlouhou dobu a pokaždé na mě křičela: "Přečti si mě". Já ale nemohla. Protože testy, zkoušení a stres mi nedovolily si do rukou vzít jinou knihu, než byla čeština, sešit z chemie a pracovní listy z matematiky. Možná proto jsem si nyní užívala tu dokonalou a klidnou atmosféru při svíčkách a krásnou knihou v ruce.

Na začátku se vždy hodnotí první dojem, že? U něj budu asi trochu kritická, protože původní obal mě ani trochu nezaujal, spíš mě odradil a knihu jsem si proto nejdříve nechtěla číst. Obávala jsem se jejího obsahu, protože žena, která na mě házela svůdný pohled z obálky, mi spíše šeptala, že kniha bude něco na styl erotického románu, ale po přečtení knihy musím říct, že zas tolik intenzivní tento román nebyl.

Ani nevíte, jak divné pro mě bylo číst knihu "Vánoční dárek" od Katie Price na začátku července. A věřte mi, že jsem se bála následujících 250 stránek, protože představa, že bych v létě měla číst o bílých vánocích, mě celku děsila. Ale byla jsem skvěle překvapená. Kniha totiž není jen o vánočním dárku, který si každý pod stromeček přeje mít. Vlastně se odehrává ve všech ročních obdobích, proto o blankytné moře v létě nebo rozkvétající stromy na jaře rozhodně nebude nouze.


Kniha měla velice poutavý děj díky několika zápletkám. Jsem ale čtenář, který si na zápletky moc nepotrpí a čte raději spíše klidný příběh s peprnými chvilkami. U této knihy jsem byla překvapená díky tomu, že zápletky byly dokonale rozložené po celé knize, tudíž se na třech stránkách, jak to u některých knih podobného žánru bývá, neodehrálo hned "x" zápletek a problémů najednou. Co mě ovšem zamrzelo, byl unáhlený konec, ve kterém se událo hned několik příležitostí a důležitých událostí, že jsem z toho všeho byla chvíli zmatená a zklamaná. Je sice pravda, že to nejlepší přišlo nakonec, ale proč tento konec namíchat do posledních třiceti stran, které jsou vcelku nedostačující na to, aby si čtenář to nejlepší vyvrcholení knihy užil?

Příběh je o mladé Tiffany, která žije vcelku normální život. Normálním životem myslím nudnou práci, o které vždy člověk nerad mluví. A přesně tak to bylo u Tiffany, která pracovala jako číšnice, ale ve skutečnosti si přála být stylistkou. Přání se jí vyplnilo až po dlouhé době, kdy od vlastní matky dostala dopis, že její nevlastní sestrou je Angel Summerová, známá celebrita mající show o radách s oblékáním pro ženy s plnějšími rysy. Když se Tiff s Angel setkaly, zjistily, že si sou velmi podobné. Narozdíl od Tiff měla Angel spousty peněz a tudíž s nimi nad Tiffany vůbec nešetřila. Koupila jí nový byt, zařídila jí práci v její show jako stylistka a seznámila ji např. s Tiffanyiným nastávajícím nejlepším přítelem Jezem. Tiffany však trápila jedna velká láska, a tou byla láska k Seanovi, což byl jeden z mnoha mužů Angel ochranky. Protože o Tiff Sean nejevil zájem, dala se dohromady se závodníkem Raulem, o kterém ale později zjistila, že je zamilovaný do jeho bývalé přítelkyně. Tiff tak žila dlouhou dobu sama, až přišel ten krásný i nekrásný vánoční dárek. A jaký? To se nechte překvapit.

Knihu hodnotím za jednu z mých oblíbených. I když je to román, které já nemusím, našla jsem si k ní cestu a přelouskala ji za 3 dny. Bez svého vrchního obalu kniha působí jednodušše až trochu luxusně, proto jsem ji možná ráda nosila ven a na lavičkách v parku ji potichu četla. Za mě rozhodně ano, ať už na cesty, do vany nebo jen tak do postele.

Žádné komentáře:

Okomentovat