úterý 7. října 2014

Záznam do "Fitness" deníčku - pilates a joga!

Zdravím mí nejmilejší čtenáři,
poslední dva měsíce se snažím najít pro své tělo tu pravou cvičební alternativu. Hopsání u počítače mě přestalo bavit a kvůli zdravotním komplikacím jsem vynechala veškeré cardio, což znamená, že jsem opustila proslulé výzvy od Jillian Michaels. Nedá se nic dělat. Zdraví je přednější.

Alternativou bylo pro mě vždy posilování v pravém slova smyslu. Utvářela jsem si vlastní půlhodinku cviků, která ale nebyla správně nakombinovaná. Cviky jsem řadila tak, jak jsem neměla, cvičila je jak jsem chtěla a na nějakou časovou náročnost jsem nebrala ohledy. A tak jsem se asi před dvěma týdny zamyslela nad tím, jaké to je vlastně je, cvičit proslulá pilates. O pilates jsem slyšela málokdy, spíš jsem na ně narazila díky nudnému serfování po internetu.

Když jsem si pilates zkusila poprvé, nic mě nepřinutilo k tomu s nimi přestat. Od té doby, co jsem zdravou třičtvrtě hodinku věnovala pilates, jsem poznala svoji cvičící vášeň. Protože pilates je forma cvičení, která mě baví. A kupodivu mi vůbec nevadí volit delší videa, klidně hodinová, kdy protáhnu kompletně celé mé tělo a zároveň jej celkem náročnými cviky zpevním. Nejraději mám dlouhá pilates, kdy se určitou dobu zaměřuje cvičitelka na nohy, střed a ruce.


Ale znáte to. Cvičit denně není pro organismus dobré, hlavně co se týče relaxace svalů. Alespoň jeden den v týdnu bychom měli nechat svaly odpočívat nebo volit jinou možnost cvičení nikterak náročného. A tak jsem se rozhodla pro uvolňující jogu. Vlastně jsem z ní momentálně přišla a svoji "postjogovou" půlhodinku, kdy se nemám mýt, ale odpočívat, věnuji psaní dalšího záznamu do mého "Fitness deníčku". V joze jsem se našla.

A jestli je joga jen pro dospělé? Myslím si, že tohle není tak úplně pravda, protože každý má právo na to se uvolnit a hodit zbytečnosti a horu starostí za hlavu. A každý má právo přijít domů s vyčištěnou hlavou a otevřenou náručí. Já chodím na jogu kvůli trochu jiným účelům. Beru ji zčásti jako uvolnění a vyčištění hlavy, a zčásti jako součást rehabilitace. Pro má záda je joga jako modré z nebe, neškodná a nápomocná.

Při cvičení trochu trpím. Má záda protestují, ale aspoň vím, že jim joga dává zabrat. Při kobře mi křupe v kříži, při střeše mi lupne v páteři. Ale aspoň díky těmto signálům vím, že záda odpovídají a reagují na jejích hodinovou masáž. A po joze? Záda jsou jako vyměněná.

Zkuste i vy si najít to pravé pro své tělo. Nenuťte se do aktivit, které jsou pro vás mučením a děláte je neradi. A pokud vás zrovna hodinové pročišťování mysli nebaví, jděte do fitka, pokud vás zrovna tato činnost baví! :-) Nenechte se nikým a ničím omezovat, protože vaše tělo je opravdu vaše!

Žádné komentáře:

Okomentovat