neděle 9. srpna 2015

FMOH: tři dny nostalgie na Slovensku s kupou fotek!

Od té doby, co čtu blog té nejskvělejší Terezainoslo, mám neskutečnou chuť stále cestovat. To ale bohužel nejde z mnoha důvodů. Každopádně po tom, co se mi naskytla možnost vyjet na nádherné Slovensko, jsem zajásala a plánovala, co vše budu fotit, abych pro vás mohla připravit skvělý FMOH článek plný cestovatelských fotek.

Slovensko miluji, už jen proto, že mám k němu silný vztah odmala, stejně jako celá má rodina. Navštěvujeme jej sice méně, ale i tak je v něm schované neskutečně krásné nostalgické kouzlo, které vycítím pokaždé, co přijedu do vesničky Modrovka a jdu po cestě k brance, kde bydlí má teta. Tolikrát jsem tudy šla a jako malá řádila spolu s mými dalšími malými vrstevníky.


Abych ale nepřeskočila jednu z největších nádher všech nádher na světě, musím zmínit cestu. Ta byla naprosto skvělá vzhledem k tomu, že jsme jeli přes nádherné Rakousko, které mám opravdu ze srdce ráda. Pokaždé, když tudy projíždím, mi vyrazí dech ta nádherně udržovaná pole, jejichž odstíny hnědé a zelené se stále střídají a vytváří tak nekonečně dlouhé pláně, kterými je radost se kochat. Snažila jsem se je zachytit, ale snímky stály bohužel za nic. Tohle prostě musíte vidět na vlastní oči. :-)



Slovensko jako takové je krásné, obzvlášť pokud projíždíte všemi vesničkami a sledujete naprosto neznámé lidi, kteří se prochází po ulicích a žijí obdobný život jako vy. Takové lidi mě vždycky baví pozorovat. Ale co více mě baví je právě ta naše drahá Modrovka, vesnička plná vzpomínek. Je tu vše stále stejné, stejné ploty, stejné značky, stejní lidé (těch jsem teda moc nepotkala), stejný počet kanálů…


Na co jsem se za ty tři dny pobytu těšila nejvíce, byl sobotní výlet po okolí. Chtěla jsem si připomenout stará místa, kde jsem byla jako malá. I přesto jsme navštívili nová místa, na kterých jsme doposud nebyli. Třeba jako v rodinné ZOO, ve které jste mohli krmit kozy a ovce krmením zakoupeným na onom místě. Tohle bylo nezapomenutelné. Stejně jako srnečka, kterou jsem si pohladila i přesto, že mi bylo řečeno, že se nenechá. Nejspíš ve mně měla důvěru. :-)





Také jsme se byli podívat v Novém Mestě nad Váhom, které je cca 30km od Piešťan. Nádherné náměstí na mě dýchalo skvělou letní atmosférou, k tomu pár místních lidí, ale žádní otravní turisté, jako např. v Piešťanech. SUPER!













Místo na kterém jsem si to užila ze všech nejvíce, byla Čertova Pec, kde jsme si dali nejskvělejší halušky pod sluncem. Rovnou jsme navštívili jeskyni, před kterou mám s mým taťkou neskutečně mnoho fotek. Tak jsem se rovnou nechala znovu vyfotit. :-) Cestou jsme potkali další sympatický kozy, mini-prasátka a ubrečené děti, které se bály čertů v jeskyni.






Poslední zastávkou byly Piešťany. Nádherná a skvělá promenáda plná Arabů mě opět překvapila svou výjimečností a krásou. Dali jsme si zde neskutečně mnoho zmrzlin a jeli zpět do té své vesničky. Byli jsme nějak z té slovenské krásy vysílení. :-)









3 TOP zastávky v Piešťanech

1. Tu nejdokonalejší zmrzlinu v Auparku, která stojí neskutečných 0,50€ a je větší, než dva kopečky nechutné „Cartedorky“. Jeden kopeček si dokonce můžete namíchat ze dvou zmrzlin, takže pokud si dáte kopečky dva (které mimochodem lížete asi půl hodiny), ochutnáte rovnou čtyři druhy! Nejlepší zmrzlina pod sluncem, kterou najdete i na proslulé promenádě.


2. Rozhodně nezapomeňte na nákup Piešťanských oplatek, které jsou v tomto lázeňském městě výborné! Jsou opět za pár centů a potěšíte jimi i své blízké.


3. Okuste i kebab, který býval sice dříve mnohem chutnější a větší, ale i přesto je tento na rohu promenády velmi chutný. Stále stejný Arab, stále stejná chuť. Jen o mnoho více hostů, než kdy jindy.


P.S.: Často se mě ptáte na můj instagram, který nikdy zmíněný není. Je mis_sebistkova! Tak určitě mrkněte! :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat